2016. február 21., vasárnap

Csicseriborsó főzelék

Most tudom, hogy arra gondolsz, elmész te a .... azaz hogy a fenébe jutott eszembe csicseriborsót főzni.Na, igen. Úgy jutottam el a csicseriborsóhoz,hogy alacsony glikémiás indexű ételeket kerestem. Az alacsony glikémiás indexű ételek lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, így hosszan tartó telítettségérzést okoznak. A glikémiás index egy olyan 1és 100 közé eső szám, amely megmutatja, hogy az adott élelmiszer milyen mértékben emeli meg a vércukorszintet. A magas GI élelmiszerek a vércukorszintet jelentősen megemelik és erős inzulinreakciót váltanak ki.
Ezért keresgéltem a glikémiás táblázatban és bukkantam a csicseriborsóra. Azt mondja a tudomány, hogy ezzel nemcsak az optimális testsúlyt tudjuk megőrizni(az enyém már rég nem az:)hanem a koleszterinszintet is csökkenthetjük vele. A 60 GI feletti élelmiszerek magas glikémiás indexnek számítanak.
A csicseriborsó glikémiás indexe 28.
A neten keresgéltem receptek után. Végül egyiket sem alkalmaztam, egyszerűen megfőztem csicseriborsó főzeléknek. Éppen úgy ízesítettem, mint a sárgaborsó főzeléket.
Elkészítése:
Este beáztattam kétszeres mennyiségű vízbe a csicseriborsót.Majd reggel elektromos kuktában (ELLA) 25 percig főztem sóval, borssal.(Hagyományos tűzhelyen akár másfél óra is kell neki)Ezután kézi mixerrel pürésítettem, készítettem neki egy kis rántást. Egy evőkanál kókuszzsíron megfonnyasztottam egy kis reszelt fokhagymát, ebbe egy evőkanál lisztet tettem, pirospaprikát,felengedtem vízzel és a pürével. Sült oldalassal tálaltam.  Fotó nincs, mert gyorsan elfogyott. :)
Itt pedig egy fotó az én kisfiam által készített nyalánkságról.
Gesztenyepüré Nagy Dávid módra.Dávidom szereti a hasát, így gyakran érez késztetést az ilyen finomságok elkészítésére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése