2016. május 18., szerda

Törökmogyoró, házi nutella készítése



Törökmogyoró

Egyik nap azt hallottam, hogy a törökmogyorót aranyárban mérik. Nosza rajta, pucoljuk meg, hiszen nekem van itthon jócskán belőle, ráadásul még megtisztogatni sem volt időm a száraz levélrészektől sem. Nem volt időm, hiszen a mesterszakos vizsgámra készültem, a diplomavédésre, a szakdolgozattal bajlódtam. Mióta megkaptam a diplomámat, azóta nem győzöm az elmaradt tennivalókat pótolni.  Az idő nagy része azzal ment el, hogy a száraz levelektől megtisztítottam. Nem gondoltam akkor még arra, hogy este nekiállok a mogyorót feltörni. Rá kellett jönni a mogyorótörés helyes módjára. Nem ám nekiesek kalapáccsal, mert összetörik a bélzete, és darabokban kell kiszedni. A kalapácsot lefektetve csaptam rá, így a legtöbbet egészben sikerült kivenni belőle. Ráadásul nem söpörtem félre a héjat sem, mert a kalapács így nekiütközve a többi héjnak, nem törte porrá az egyben maradt mogyoróbelet. Hogy a konyha milyen lett, azt ne kérdezzétek, még másnap is találtam mogyoróhéjat a legeldugottabb zugban is.
Ezután az interneten tájékozódtam, hogyan tudnék megszabadulni a héj alatt lévő vörös buroktól.
Van, aki azt ajánlja, hogy meg kell főzni, és akkor lejön róla. Én az utóbbi mellett tettem le a voksomat, miszerint 170 fokon sütőbe tesszük, sütőrácsra, sütőpapírra. 10 percig pirítjuk, Máshol azt olvastam, olajon kell pirítani. Kicsit elbizonytalanodtam, akkor kell-e olaj, vagy sem. Mindegy, pörkölünk.

A pörkölésről majd beszámolok, hogy sikerült.
Következő magvas kérdésem az, hogy az így megpörkölt mogyoróból mit készítsek. Ugyanis ettől függ, hogy kivágom-e a mogyoróbokrot, vagy sem. Ha hasznosítani tudom a termést, akkor lehet, hogy megkegyelmezek neki. Bár a diótörés sem tartozik egyik családtagom kedvenc időtöltése közé, hogy is tudnám akkor megszerettetni a mogyoró törését velük?
Úgy látom, csak magamra számíthatok.:)
Olvastam egy házi nutella receptet, mely a következő. Bár igen sok csokit ír, így elég drága mulatság, lehet, hogy  jobban járok, ha a sok hozzávaló csoki megvétele helyett veszek egy csupor nutellát, a bokrot kivágom, a nutellát pedig megeszem.
Azért megosztom veletek a receptet, bocs, de nem tudom, kié az eredeti.
Házi nutella:
-          20 deka törökmogyoró
-          3 ek olaj
-          1 csipet só
-          1 ek kristálycukor
-          3 ek cukrozatlan kakaó
-          45 deka tejcsoki
-          2 dl tej
-          10 deka tejpor

Az előbb leírt módon megpörköljük sütőben a mogyorót, konyharuhával ledörzsöljük a héjat róla.  Péppé  zúzzuk. A langyos tejben feloldjuk a tejport, a csokit vízgőz felett olvasztjuk. Végül összekutyuljuk az egészet. Ne kérdezd, meddig áll el, fogalmam sincs, a tej és a tejpor miatt. Azonban én megpróbálom a befőzőautomatámmal tartósítani. Miért ne lehetne, hiszen a kocsonya és egyéb készételeim is elállnak hónapokig a spejz polcon.
Ha mégsem nutellát fogok örökké gyártani, akkor mogyorókrémet készítek belőle, tortába. Ha rátalálok egy tuti receptre, akkor megosztom veletek, illetve beírom ebbe az online receptkönyvembe.
-           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése