2015. október 10., szombat

Kávétortám



Mai ebédünk desszertjeként kávétortát készítettem.A piskótát ugyanúgy készítettem, mint máskor az olajos-tejes piskótát, azonban most tettem bele 1 evőkanál őrölt kávét is.
Hozzávalók tehát a piskótához:
25 deka porcukor
20 deka finomliszt
5 deka rétesliszt
1 dl olaj
1 dl tej
1 sütőpor
6 tojás

A tojássárgáját kikeverjük  a porcukorral, hozzáadjuk a tejet, olajat, majd a sütőporral elkevert lisztet. Ehhez adjuk a tojás felvert habját, és 150 fokon kb 40-45 perc alatt kisütjük.

Krém elkészítése:

Hozzávalók:
1 mascarpone
5 ek. porcukor
4 db instant kávé
2 ek forró víz
1 csomag habfixáló
1  csomag vaníliás főzés nélküli pudingpor
250 ml habtejszín

A forró vízzel elkeverjük az instant kávét, hozzáadjuk a porcukrot, ehhez keverjük a mascarponet, majd a felvert tejszínt. Én tettem bele még sűrítésképpen egy vaníliás pudingport is, hogy elérje a kellő konzisztenciát.

A tortalapot 3 részre vágtam, habzsákba kanalazva megtöltöttem a tortát, majd habzsákkal és díszítőcsövek segítségével dekoráltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése