2015. október 28., szerda

Kókuszos-krémes



Az eredeti receptet Vass Lászlóné receptjei alatt találtam az internetes barangolásom során. Eredetileg a neve: kókuszos habgaluskás krémes.
Hozzávalók:
Én a piskótán változtattam , s jól bevált saját olajos tejes piskótámat sütöttem meg a sütemény alapjának. Ennek a receptje :
Olajos -tejes piskóta hat tojásból: 
6 tojás sárgája
25 deka porcukor
20 deka finomliszt
5 deka rétesliszt
1 deci olaj
1 deci tej
1 sütőpor,
Ennél a receptnél tettem bele 2 ek. kakaót. 

A tojások sárgáját kikeverjük a porcukorral, hozzáadjuk a tejet, olajat, liszttel elkevert sütőport, majd  a tojás felvert habját. Tepsibe tesszük, és a következő kókuszhabot kanalazzuk a tetejére, majd együtt sütjük ki, 150 fokon.

Kókuszhab készítése:

5 tojásfehérjét 10 ek cukorral felverünk habbá, beletesszük a 3 ek. lisztet, 10 deka kókuszreszeléket fél csomag sütőport.  



Krém elkészítése:
5 tojássárgáját az 5 deka finomliszttel 3 vaníliás cukorral, 20 deka kristálycukorral és 3,5 dl tejjel felfőzzük, kihűtjük, majd belekeverünk 25 deka vajat.
Ezt a kisült piskótára kenjük, és a hűtőben lehűtjük.
Tetejére 3 deci tejszínt habbá verünk, mehet bele habfixáló. Ez kerül a sárga krém tetejére. Hűtőben lehűtjük ismét, majd 3 deka csokit megolvasztunk és a fehér tetőre csurgatjuk.
Nagyon dekoratív és finom sütemény!

Hirtelen felindulásból szeleteltem, így nem volt ideje dermedni. Holnap , ha marad , akkor készítek szebb fotót  róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése