2015. november 5., csütörtök

Kocsonya Ella kuktában főzve, befőzőautomatával tartósítva


Kocsonyát  már tartósítottam , amikor megvásároltam a befőzőautomatámat. Most azonban a főzés idejét is lerövidítettem az elektromos kuktámmal.
Elkészítése a következő:

 Hozzávalók:
2 kg sertéscomb(Ezt azért tettem bele,mert a befőzőautomatával való tartósításnál nem mehet csont az üvegbe, mert az romlandóbb)
1,7 kg sertésköröm, bőr( mert éppen ezt kaptam)
2 fej fokhagyma
3 ek só
2 kávéskanál bors
 Ezt a mennyiséget elosztottam két hat literes Ella kuktában. Felöntöttem a maximális jelig , majd kétszer inas hús programon megfőztem.(Ez kétszer 30 perc) Nem tudom, mennyi ideig főtt volna amúgy 2 szer 6 liter kocsonya.  Végül a csontos résztől megtisztítottam, üvegekbe tettem, lezártam. 100 fokon 120 percig automatáztam. Amikor  kihűlt, a spájzpolcra tettem.
Így mindig van finom kocsonya a háznál. Az üvegben nem alszik meg. Ha el akarjuk fogyasztani, csak annyi a teendő, hogy tányérba öntjük és hűtőbe tesszük. Pár óra múlva megdermed.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése