2013. augusztus 20., kedd

Drótos cukorvirág technika. 1. rész . Cukorvirág rózsa készítése tortadísznek




Nagyon szép dísze lehet a tortáknak a drótos technikával készített cukorvirág. 
Már kezdő tortás koromban rácsodálkoztam az ilyen tartalmú  You Tube videókra, megnéztem millió és egy tutorialt,majd eljött az idő, és megvásároltam az első legfontosabb eszközt, ami nélkülözhetetlen a cukorvirágok formázásához. Először csak a legfontosabbat, a drótot vettem meg, minden más eszközt helyettesítettem valamilyen házi eszközzel. Nem is érdemes addig semmilyen összeget beruházni, amíg el nem döntjük magunkban, hogy igazán akarunk e ezzel foglalkozni. Amikor ajándékba adok egy tortát, mindig eldöntöm, mivel fogom díszíteni. Ha drótos cukorvirággal, akkor azt is eldöntöm, melyik virágot fogom választani.   A most következő 3 tortám szinte minden segédeszköz nélkül készült. Ezt azért mondom, hogy nem kell beruházni sokat , készíthető dekoratív virág nagyobb befektetés nélkül is.



A következőt már nagyobb gyakorlattal, de kiszúró és erező nélkül készítettem, saját magam készítettem hozzá kartonból sablont, a virág mintázatát egy tollszerű eszközzel húztam bele.  Ez egy kedvenc tortám lett.

És egy orchideám:

Most egy rózsát választottam, annak az elkészítését fogom nektek bemutatni.
Legalább egy nappal előtte el kell készíteni az AD masszát. Alan Dunn nevének rövidítése ez, valószínűleg az ő receptje ez a házi készítésű massza, amiből cukorvirágot fogunk gyártani.Egyik bejegyzésemben már megírtam ezt a receptet, de ide is beírom, hogy kéznél legyen.
A recept a következő:. Fél kiló porcukrot átszitálunk, 2 kkanál zselatint elkeverünk 5 kkanál hideg vízben.Gőz felé helyezzük a zselatinos oldatot, amikor felolvadt, levesszük a tűzről, beletesszük a 3 kkanál CMC port, a 2 kkanál folyékony glükózt,  a 2 kkanál kókuszzsírt, és egy tojásfehérjét. Összegyúrjuk, majd légmentesen tároljuk. 3 hónapig tárolható. Én hűtőben szoktam tartani.
Egy nappal előtte ajánlatos elkészíteni, mert a hűtőben érnie kell a masszának.
Eszközök, amik szükségesek :
-          rózsalevél kiszúró
-          rózsalevél erező
-          rózsaszirom kiszúró(legalább két méretben)
-          kisméretű műanyag nyújtófa.(nekem egy műanyag víz vagy gázvezeték cső van)
-          keményítő
-          szivacsos alátétpad (a cukormassza vékonyításához)
-          szilikon lap
-          AD massza
-          drót legalább kétféle méret:( a sziromhoz ,levélhez vékonyabb, a szárhoz vastagabb)24 es és 26 os
-          virágszalag
-          színezéshez porfesték, vagy ha profibb  eszközzel rendelkezel, akkor airbush festékszóró
-          kevés víz
-          ecset
-        virágerező tábla.(eleinte ez sem volt, azonban rájöttem, milyen hasznos dolog - de enélkül is hozzá lehet látni)
-          Legközelebb teszek fotót a szükséges eszközökről.

 És akkor a fotó.



17 megjegyzés:

  1. Szia! A kókuszzsírt hol veszed?Sehol nem találok!Helyettesíthető mással?

    VálaszTörlés
  2. Bioboltban kapható,de most újabban láttam az ALDI-ban vagy (a LIDL.ben ?)is.

    VálaszTörlés
  3. köszi, és a helyettesítés, az működik? vaj, margarin pl?

    VálaszTörlés
  4. köszi! :) egyelőre jó lesz, próbálkozom, most fogok először ilyet csinálni, ha megy és bejön, akkor veszek hozzá ezt-azt... :)

    VálaszTörlés
  5. http://tortasz.blogspot.hu/
    itt van az eddigi, bő egy éves "pályafutásom" tortaügyileg, , remélem, hamarosan cukorvirágokkal is bővül :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem, ügyi vagy! Én két éve sütöttem az elsőt.

      Törlés
    2. Nem, három????? Hú, de megy az idő!

      Törlés
  6. Pontosan két év és 5 hónap.

    VálaszTörlés
  7. Úton felém a megrendelt cuccok a cukorvirágozáshoz, izgatottan várom, remélem sikerül majd az elképzeléseimnek megfelelő dolgokat alkotni... gyönyörű virágokat látok nálad, jó volna... :)

    VálaszTörlés
  8. Belevágtam, minden szépen és jól alakult, csak amikor összeraktam a virágot, a szirmok úgy fordultak le a drótról, hogy ihaj! Három dologra tudok gondolni:1. túl vékonyra nyújtottam, 2 túl merev a drót, 3. túl korán (kb. egy óra múlva) akartam nekiesni, és mg nem voltak rendesen kiszáradva... Te mit gondolsz? Köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, tényleg a dróttal volt a gond, ezt nem lehet hajtogatni, de csak ezt találtam :) szinte kivágta a végén magát a szirmokból... mártottam én is, nem vízbe, hanem víz+cmc ragasztóba... Na, próbálkozom ezerrel, nem adom fel! :)

      Törlés
  9. Mégegy kérdés; szabad keményítővel átgyúrni, ha ragacsosnak találom a masszát? vagy csak porcukorral?

    VálaszTörlés
  10. http://tortasz.blogspot.hu/2014/03/virag-cukorbol.html
    Hát, ez lett belőle, köszi a segítséget...azt hiszem, az anyaggal van vmi gond, alig akar száradni, szétesős-töredezős, de nagy nehezen összeraktam azért belőle egyet :)

    VálaszTörlés