2014. augusztus 18., hétfő

Uborkasaláta télire és ószibarack befőtt befőzőautomatával.




Ma korán reggel a piacra igyekeztem. 10 kiló apró uborkát vettem, és hozzávaló hétdecis üvegeket. Neki is kezdtem a berakásnak hamarosan.  Mivel receptjeim egy részét itt a blogomon tárolom, így kis pihenőre kényszerültem, mert elment az internet. Nem is volt estig egy gramm adatátvitel sem, de később észrevettem, hogy az utcában cserélik a vezetékeket. A mobilinternet sem működött valamilyen oknál fogva, így vártam. Este hat körül nagy csipogásokkal jelezte a telefonom, hogy wifire kapcsolódott, így gyorsan megnéztem a receptemet.
Ezúttal kétféle uborkát raktam el télire.  A  csemegeuborka  receptjét előzőleg már leírtam, abból most 16 üveggel lett, emellett raktam el 7 üveg uborkasalátát is.
Uborkasaláta: 
Hozzávalók: 
-          7 csésze (2,5 dl-es) hámozatlan , gyalult uborka,(6-9 cm  nagyságút vettem)
-          1 csésze cukor,
-          1 ek só,
-          ¾ csésze 10 %-os ecet,

A hozzávalókat összekeverjük, 4 órát állni hagyjuk. Én ennek a mennyiségnek a háromszorosát készítettem, és így 7 üveg uborkasalátám lett.
Télen, a vitaminhiányos időkben hús és köret mellé felbontom majd. Már csak tejfelt, egy kis zúzott fokhagymát és kevés pirospaprikát teszek majd hozzá. A nagylányom kedvence.

Az uborkasaláta dunsztolása a befőzőautomatával elég lenne 80 fokon 30 perc, de együtt raktam be a csemegeuborkával, így 90 fokon, 30 percig dunsztoltam. 
  
Tegnap sem tétlenkedtem, őszibarackot raktam el.  


Őszibarack eltevése télre befőzőautomatával.

Szomszédomtól kaptam finom,hamvas őszibarackot. Amikor nekik van olyan gyümölcs, ami nekünk nincs, akkor mindig adnak belőle, és viszont mi is, ha nekünk van olyan, ami nekik nincs.
Mivel a barack elég kényes, nem áll el sokáig, így azonnal nekikezdtem a berakásnak. Alapos mosás után forró vízbe dobtam és abból kivéve megszabadítottam a héjától. Feldarabolva üvegekbe tettem.. Minden hétdecis üvegbe egy evőkanál cukrot tettem.( A nagyobbakba három kanállal.)
Ezután felöntöttem vízzel, és az automatában 90 fokon 30 percig dunsztoltam.
Lehetséges, hogy meg fog barnulni, mivel nem lett előkezelve  a barack citromsavval, de ez az élvezeti értéket nagyban nem befolyásolja. Ez úgy is csak az első tapasztalat lesz , így jövőre esetleg majd változtatok rajta.



Hamarosan mikrobusz tutorialt teszek fel , ha érdekel, nézz be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése