2018. december 7., péntek

Tej és tojásmentes , vegán torta lányom szülinapjára.


Kisebbik lányom december ötödikén töltötte be a 19. szülinapját. Nem eszik állati eredetű ételeket, így ezt a tortát készítettem neki.
Piskóta hozzávalói:
- 15 deka porcukor,
- 5 kanál kakaópor,
- 1 vaníliás cukor,
- 6 ek. olaj,
- 3 ek. almaecet,
- 250 ml víz,
- 250 gr finomliszt,
- 1 csomag sütőpor,
- 1 késhegynyi szódabikarbóna,
- csipet só.

Összekevertem a porcukrot, kakaót, vaníliás cukrot az olajjal, majd az ecettel és a vízzel. Egy tálban külön elkevertem  a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót. A kettőt ezután összevegyítettem, majd 150 fokon sütöttem tűpróbáig. Én ezúttal Zila tortaformában sütöttem. Aki ismeri ezt a tortaformát, az tudja, hogy a megsült piskótában kis rések vannak, ahova lehet tenni tetszőlegesen bármilyen krémet, gyümölcsöt. Ezúttal vaníliás pudingport főztem fel 3 deci rizstejjel és cukorral, ebbe belefőztem egy kis kókuszreszeléket. Ez a krém ment a kis tasakokba, majd beletettem apróra vágott gyümölcsöket: kiwit, mandarint és banánt apróra vágva.Lefedtem egy "piskótakarikával", azaz tej és tojás nélküli kerek lappal, mert ebből a tésztamennyiségből egy kis kerek 16 cm átmérőjű lap is kisült.
Tetejére gyümölcs került, és Creline elnevezésű tejszínhabba díszítettem.
 Más alkalommal a következő krémet tettem bele:
500 ml rizs- vagy kókusztej,
8 ek liszt,
2 ek cukor,
30 deka porcukor,
1 egész rumaroma,
3 deci Creline tejszín.
A kókusztejet a liszttel , a cukorral sűrű krémmé főztem. Kihűtöttem, beletettem a rumot, majd a felvert tejszínhabot. Meggy is került a krémbe, és fahéj, ami az egész tortának pikáns ízt adott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése