2019. november 11., hétfő

Tortarecept 8 szeletes Zila tortaformához- túrós-málnás szelet.




Aki ismeri a Zila tortaformát, vagy akár rendelkezik is egy ilyennel, szívesen kísérletezik a különböző hozzávaló receptekkel. Így tettem ma én is, elkészítettem egy málnás, túrós tortát.
Maga a Zila tortaforma így néz ki, ha valaki nem tudná, hogy miről beszélek. A kép nem saját.

Ebben készíthetünk mousse tortát, de zselatinnal, pudinggal készült tortát is, beletehetünk tetszőleges krémet, akár gyümölccsel. Én ma a málnát választottam.
Először elkészítjük a tortaforma tartozékának, a fémgyűrűnek a segítségével a kerek piskóta lapot. Ezúttal a klasszikus sima piskótareceptet használtam, bár én jobban szeretem az olajos –tejes piskótát
Tehát. A fémkarikát ráhelyeztem egy tepsire, alátettem egy szilikonos zsírpapírt, ebben sütöttem ki a piskótát.
 A piskóta receptje:
2 tojás sárgája, kikavarva 2 ek. porcukorral, hozzátettem 2 ek. lisztet, majd a tojások felvert habját. Előmelegített sütőben kisütöttem. Mikor megsült, körbevágtam a szélein, és kihűtöttem. Ez a kerek piskótalap lesz a süti alja.  
Ezután elkészítettem a süti corpusát.
Hozzávalók ez nyolc szeletes Zila formához:
Fél kiló túrót kikevertem 20 deka porcukorral, 3 ek. tejfellel, kevés citromlével, majd másfél deci langyos tejben elkevertem 3 kávéskanál zselatint. Ezt kihűtve a túrós krémhez adagoltam. A tortaformára visszatettem a fémkarikát, majd formaleválasztó sprével befújtam. Ezután beleöntöttem a túrós egyveleget, majd a hűtőbe tettem dermedni. Nekem fél óra sem kellett, szépen elvált a túrós krém a tortaforma falától. Természetesen ez csak egy próba volt, a tökéletesebb eredmény érdekében nem árt tovább dermeszteni. 

A sütiben lévő kis mélyedésekbe én a málnás krémet készítettem el.
A krém a következő:
20-30 deka fagyasztott málnát olvasztottam, tettem bele ízlés szerinti porcukrot, majd 1,5 deci vízben 3 kávéskanál zselatint feloldottam, kihűtve a málnához kevertem. Tíz perc alatt elkezdett sűrűsödni a hűtőben, majd a süti kis zsebeibe adagoltam. Széleit lehet díszíteni tejszínhabbal.  Most a díszítést csak elnagyoltam, az általam kreált recept működésére voltam csak kíváncsi. Nagyon finom kis torta lett belőle. 
Íme a végeredmény. Nem tökéletes a látvány, majd legközelebb tovább dermesztem. Isteni finom lett. Tetejét tejszínhabbal lehet díszíteni, persze nem ilyen sietve, mint én tettem .
Tipp a tejszínhabbal való díszítéshez: Ha a tejszínhabhoz kevés mascarponét, vagy tejfelt keversz, akkor szebben lehet vele díszíteni, szépen kiadja a díszítőcső formáját.
- Jó étvágyat annak, aki elkészíti. 

És egy kis feketeerdő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése