2013. április 11., csütörtök

Margó szülinapi tortája

2013.04.11.
Margó szülinapi tortája.
Első napsütéses  napunk volt az idén.  Hosszúra nyúlt a tél,már mindenki nagyon várta, hogy kisüssön végre a nap. Rájöttem, nem is tudnék olyan helyen élni, ahol ködös, borús az ég állandóan. Ki is használtam a jó időt, autót , udvart takarítottam. Délelőtt azonban  tortát készítettem, ugyanis holnap lesz a nővérem 58. szülinapja.
Ez a torta sok mindenben különbözik az előző tortáimtól. Másfél éve kezdtem rácsodálkozni az interneten a tortákra. Eleinte magam készítettem a burkolóanyagot, majd áttértem készen vásárolt unidec nevű burkolóanyagra. Megszerettem, mert megtanultam vele dolgozni. Magas ára miatt azonban kipróbáltam több fondant receptet, de eddig egyik sem volt az igazi. Most egy újabb fondant receptet kaptam,(tehát hangsúlyozom, nem az én saját receptem) -amit megosztok veletek is. Én ennél maradok ezután.

A fondant receptje: 

Hozzávalók: 
2 teáskanál zselatinpor
50 ml hideg víz
1,25dl glükóz szirup
2 ek margarin, (én helyette kókuszzsírt használtam, így hófehér lett a massza)
1 evőkanál glicerin
kb. 900 g porcukor

Elkészítés:
1. A zselatint a hideg vízben elkeverjük ,majd gőz fölé helyezzük egy tálban .
2. Hozzáadjuk a glükózt,a margarint,a glicerint. Hagyjuk kihűlni.
3. Lassan adagoljuk hozzá a porcukrot.
4. A többi porcukrot gyúrjuk bele a masszába. Előfordulhat, hogy nem kell az összes porcukor.
 5. A fondantot egy légmentesen záródó dobozba helyezzük egy egész éjszakára. Másnap dolgozhatunk vele.


A tortára drótos cukorvirágot tettem, egy csokrot, amiben jázmin, nárcisz mellett margaréta is van.Ezt már egy héttel ezelőtt elkészítettem.
 A képet holnap pótolom, hiszen még meg sem kapta a tortát az ünnepelt.
A krémen is módosítottam, vörösáfonya krémmel töltöttem meg a tortát. 

Vörösáfonya krém receptje:
4-5 dl növényi tejszínt felverünk, hozzáadunk 2 kicsi joghurtot. Tovább verjük , adunk még hozzá  ízlés szerint porcukrot, 2 dl  áfonya szörpöt, vagy áfonya öntetet. A krém ilyenkor még nem elég masszív, így teszünk bele fél-vagy egy főzés nélküli Gála pudingport.  A tortát megtöltjük a krémmel, megszórjuk forró vízben áztatott aszalt vörösáfonyával. 
Ezt a krémet sokféleképpen lehet variálni. Van úgy, hogy több tejszínnel, kevesebb joghurttal készítem, az áfonya szörpöt is csak szemmérték szerint öntöm bele. Ez a krém azért is jó, mert el lehet készíteni más gyümölccsel is. Készítettem már így citromkrémet, meggyes csokis ízű krémet , de bármelyik gyümölccsel ki lehet próbálni.  A meggyes csokis ízű krémbe meggylevet, meggyet és csokis Gála pudingot teszek . Csak a képzeletünk szabhat határt az elkészítésnél. 

A tortát dermesztjük, lekenjük porcukorral elkevert margarinnal, majd burkoljuk fondanttal.

Remélem, hogy a torta elnyeri a nővérem tetszését! 
Boldog szülinapot Margó!!!!  




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése