2013. augusztus 16., péntek

Első dobostortám



Ezt a tortát már régebben készítettem, most megosztom veletek a receptjét.
Hozzávalók:

A tésztához:
· 6 tojás, 12 deka porcukor, 12 deka liszt,  3 dkg  margarin,

A doboskrémhez:
· 6 tojás, 20 dkg margarin, 1 vaníliás cukor,15 dkg porcukor,
· 10 dkg étcsoki·

A karamell tetőhöz:
1 kávéskanál  margarin, 15 dkg kristálycukor, pár csepp citromlé, vaj a kés kenéséhez.
Sütőpapírból kivágunk 6 db 26 cm átmérőjű korongot,
A tésztához a tojásokat szétválasztjuk, a margarint felolvasztjuk, kihűtjük, .A tojásfehérjéket kemény  habbá verjük, a tojássárgákat pedig  habosra keverjük a porcukorral, hozzáadjuk a lisztet és a habot,  a margarint.  A papírkorongok tetejére simítjuk a masszát, és 220 fokon gyorsan kisütjük.
 Ha kihűlt, ráhelyezünk egy 24 cm átmérőjű korongot és annak mentén körbe vágjuk.
Ezután elkészítjük a dobos krémet.
A tojásokat kikeverjük a porcukorral és a csokoládéval  besűrítjük, majd kihűtjük. A margarint kikeverjük a vaníliás cukorral,  hozzákeverjük a krémet.  5 lapot megkenünk  krémmel, egymásra tesszük,és kicsit lenyomjuk.  Bevonjuk a krémmel a torta oldalát is, és a hűtőszekrénybe tesszük.
Ezután következik a karamell tető elkészítése:
 Egy lábasban  felolvasztjuk a margarint, hozzáadjuk a cukrot , citromlevet, megpirítjuk,majd rásimítjuk a hatodik lapra. Még melegen, vajjal megkent késsel 16 szeletre vágjuk Végül a torta tetejére illesztjük a karamell lapokat.
Jelen esetben én csak nyolc szeletre vágtam.
Én nagyon meg voltam elégedve vele, többször benéztem hozzá a hűtőbe. Az íze pedig feledhetetlen volt, a gyerekeknek is ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése