2015. március 31., kedd

Zserbó transzferfóliával


Közeleg a húsvét, ilyenkor kicsit félre kell tenni egyéb  teendőnket, még ha az tanulás is, és készülni az ünnepre.
Ma ezért zserbót sütöttem, tetejére transzferfóliát tettem. A receptet citromhab oldalán találtam. Az enyém abban lett más, hogy tetejére transzferfóliát tettem.  A zserbó a következőképpen készült.
Hozzávalók egy 25- ször 38 -as tepsihez.(Én egy kicsit nagyobb tepsiben készítettem, így laposabb lett)

- fél kiló liszt
-20 deka márkázott vaj
- 10 deka porcukor
- két deka élesztő egy deci tejben felfuttatva
- fél kk. só
- 1 tojás

A töltelék:
-1 üveg baracklekvár
- 30 deka darált dió
- 20 deka kristálycukor

A tetejére: 20 dekás tejcsoki, két ek. olaj, egy transzferfólia

Az elkészítés menete: Az élesztőt a tejben felfuttatjuk, összekeverjük az egyéb hozzávalókkal.Fél órát pihentetjük, és négy cipót készítünk belőle.Egy lapot kinyújtunk, és a tepsi aljára helyezzük. Ezt megkenjük lekvárral, erre egy a dió, amit előzőleg 3 részre osztottunk. Ezt a műveletet megismételjük egészen addig, amíg be van töltve  a sütink. Kicsit megszurkáljuk villával. és 180 fokon kisütjük .Én ekkor kiborítom, hogy a sima aljú felülete kerüljön felülre.
A transzferfólia felhelyezése: 
10 deka csokit felolvasztok mikróban. Ehhez teszek 2 ek. olajat. majd hozzákeverem a másik tíz deka csokit. Egyenletesen simára keverem, majd picit hűlni hagyom.A transzferfólia felhelyezésénél az a lényeg, hogy eltaláljuk azt a hőfokot, ami a transzferfóliához kell. Ha ugyanis kihűl, akkor nem fog a minta a süteményünkön megjelenni, itt-ott rajta marad a fólián. A túl meleg sem jó.A transzferre kenem a csokit,várok, hogy megkössön valamennyire, majd ráfordítom a süteményre. Hűtőben csücsült, majd reggel eltávolítottam a  fóliát és szeleteltem forró késsel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése