2015. szeptember 30., szerda

Székelykáposzta Ellában főzve


Ma ebédünk a székelykáposzta. Ellában mindössze 20 percig főtt. Ez számomra nagyon megnyerő, hiszen a káposztát eddig mindig hosszasan pároltam a tűzhelyen, s bizony ott kell állni mellette, különben hamar odakap.
Hozzávalók:(négy személyre)

- 1 kg savanyú káposzta
- fél kiló lapocka
- ízlés szerint fűszerek: só, bors, pirospaprika, és őrölt köménymag
- 1 fej vöröshagyma
- 1 ek kókuszolaj
negyed mérőpohár víz

A hagymát a nyitott Ella fazékba odatettem egy evőkanál kókuszzsíron pirulni. Amikor már üvegesre párolódott, beletettem a felkockázott húst, pirospaprikát, borsot, sót, köményt. Soha nem mérem az összetevőket, valahogy mindig tudom, mennyi szükséges belőle. Negyed mérőpohár víz került rá.
A káposzta is belekerült, megkevertem fakanállal, majd lezártam a fedelét  és soup programon 20 perc alatt porhanyóssá párolódott. A kukta kinyitása után már csak tejfelt tettem bele. Nagyon ízletes étel lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése