2016. február 22., hétfő

Karfiolleves Ella kuktában főzve


A mai napom zsúfolt volt, rengeteg elmaradt, elintézendő dolog gyűlt össze, amit már nem halasztgathattam tovább. Így estére maradt a főzés.Anyukám finom karfiolt hozott egyik nap,s mivel nem volt kedvem hosszabb művelethez vele, így finom karfiollevest főztem belőle.
Hozzávalók:
1 fej karfiol
1 tejfel
1 ek liszt
2 ek olaj, vagy kókuszzsír,
delikát tetszés szerint(kb egy evőkanál
só, pirospaprika,
Az Ella kuktába készítettem a karfiolt rózsáira szedve, megtisztítva, kb. 3 liter vizet öntöttem rá. Beletettem a fűszereket, és kézi beállításon 10 percig főztem. Ezután rántást készítettem neki a két ek. olajból, két ek. lisztből, pirospaprikából.Vízzel felengedtem, majd egy pohár tejfelt vegyítettem bele. Ezt célszerű úgy végezni, hogy egy szedőkanállal kiszedünk a levesből, ebben keverjük el a tejfelt csomómentesre, majd ezt öntjük hozzá a leveshez, így jobban feloldódik a tejfel, nem lesz csomós. A végén még botmixerrel néhány karfiolt elturmixoltam benne. Sajnos gyomorproblémáim miatt ma már nem ehetek belőle, de holnap hű társam lesz a munkahelyen, amíg meg nem eszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése