2016. július 20., szerda

Pöttyöske Mica konyhájából



A receptneked   oldalán találtam rá erre az ínycsiklandó süteményre, Mica konyhájából származik.
  Mica konyhája-Pöttyöske .  Olyan "rábukkanós", "azonnalfelugrós", "azonnalmegsütős" recept ez, amit hirtelen felindulásból követtem el.

Hozzávalók:

Én annyit változtattam a recepten, hogy a 8 tojásos sima piskóta helyett a jól bevált hat tojásos olajos tejes piskótámat sütöttem ki téglalap alakú tepsiben, és azt vágtam ketté.Valamint a tetejére ganachet öntöttem.
Az olajos tejes piskótám receptje  itt  található.
A két lap közé került a következő krém:
2 vaníliás pudingot 1 ek. liszttel , vaníliás cukorral 7,5 deci tejben felfőzök, mikor besűrűsödött, leveszem a tűzhelyről és kihűtöm.25 deka margarint 15 deka porcukorral habosra keverek, és a kihűtött pudingot ezzel összekeverem. Hűtőben pihentetem.  
Közben 20 deka darált kekszet 1 evőkanál baracklekvárral, 1 ek. kakaóval, 0,5 dl rummal, 25 deka gesztenyemasszával, kevés tejjel összegyúrtam. Hat kis rudat sodortam belőle vizes kézzel.
A süti összerakása: egy fél lap piskóta, erre tettem a pudingos krém felét, majd ebbe ágyaztam a gesztenyés rudakat, úgy, hogy  a krém másik fele is rákerült. Befedtem a másik fél lap piskótával. Hűtőben dermesztettem, majd leöntöttem ganacheval.(Ejtsd: ganázs)
 A ganache a következő : 2 dl növényi tejszínt felmelegítettem  mikróban, ebbe tettem 52 % os étcsokit 20 dekagrammot. Amikor szépen felolvadt, ráöntöttem a süti tetejére. Fehér csokival pöttyöztem.
Jó étvágyat hozzá, aki elkészíti. Egy nagyon finom süti lett belőle, nekem segítettek a gyerekek , mind az elkészítésben s a mosogatásban is, hiszen elég sok szennyes edény keletkezik utána. Így kb. 75 percet vett igénybe.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése