2018. november 30., péntek

Diós zserbó, ahogy én készítem.


A tepsi mérete 20 cm x 33 cm.
Hozzávalók: 
- 60 dkg liszt 
- 30 dkg margarin
6 dkg porcukor 
- 3 tojássárgája 
- 1,2 dl tej 
- csipet só
- 24 gr élesztő
- 3 gr sütőpor 

Elkészítés: 
Az élesztőt felfuttatom a  tejjel, majd belekeverem a tojássárgáját.  A lisztes porcukrot elmorzsolom a margarinnal, majd a két összetevőt összekeverem. Ebből 5 kis gombócot formálok. 
Egy kis gombóc súlya kb. 25 deka. 
Egyenként kinyújtom egy zsírpapír , vagy sütőpapíron. Közben elkészítem a tölteléket.
A töltelékhez megdarálok 70 deka diót, hozzákeverek 30 deka kristálycukrot, egy citrom kezeletlen reszelt héját. 
A tepsibe leterítem az első lapot. Erre lekvár megy, majd a dió negyed részét erre terítem rá. Ezt a műveletet még háromszor megismétlem, tetejére egy lap kerül. Hurkapálcával megszurkálom, majd 180 fokon, kb 50 perc alatt kisütöm. 
Tetejére én ganache-t (ejtsd: ganázs) rakok. Fél deci tejszínben feloldok fél tábla étcsokit, és ezt még melegen a süti tetejére terítem. Lehet fehér csokival díszíteni.  
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése