2014. június 15., vasárnap

Ribizli ivólé elrakása befőzőautomatával





Még nem érik a meggy a kertünkben, de az újonnan vásárolt befőző automatámat már ki akartam próbálni,ezért a piacon beszereztem hat kiló ribizlit. Mire hazaértem, már dél volt, de segítettek a gyermekeim megmosni és leszárazni, együtt nekiálltunk az ebéd készítésének is. Iskolaidőben nem szoktak segíteni, vagy csak keveset, de most szünidő van. Miközben a ribizlivel vesződtünk, felsejlett előttem az eladó arca, amikor is kaján vigyorral közölte velem: Jó sok időbe fog kerülni a megtisztítása.
 Ez az automata csak egy alapgép, nincs hozzá lékészítőm, ami az ivólevet párolással kinyerné a gyümölcsből. Így a megtisztított gyümölcsöt a turmixgépemmel pürésítettem, a levet leszűrtem, és üvegekbe töltöttem. Cukor helyett kevés xilitet tettem bele, majd 80 fokon 20 percig dunsztoltam a géppel. Ha valóban eláll az így készített ivólé, vagy befőtt, akkor ez tényleg egy varázsmasina, hiszen nagyon lerövidíti a berakás idejét, és sok felesleges dologtól kímél meg . A ribizli levet feliratoztam, és felkerült a spejz polcra.
Ma nem unatkoztam, egy ovis tortát is készítettem.Kedves munkatársam óvodás gyermekének készült. Sima tortát kértek, de megjelenítettem rajta a százegy kiskutyás mesét. Igaz, amikor beszéltem Danikával, ő azt mondta, kutyus legyen rajta. Hát a gyermek kérése parancs:)
Isten éltessen Danika!!



1 megjegyzés:

  1. Ha rendesen zárnak a kupakok - és mért ne zárnának jól? - akkor biztos lehetsz benne, hogy eláll!

    VálaszTörlés