2014. július 27., vasárnap

Csemegeuborka télire- befőzőautomatával



Még forrón kiszedve az automatából.

Sikerült szert tenni a piacon 5 kiló uborkára. Igaz, hogy nem a legkisebb méret, de jövő hétre ígértek kis méretűt is.
A következőképpen raktam el.
Természetesen alapos mosás után beletettem 0,7 dl-es üvegekbe.  A bögrés uborka receptjét használtam fel hozzá kis változtatással, mert egész bors nem volt itthon.
A bögre 2,5 dl űrtartalmat jelent.
-          5 bögre víz
-          1 bögre cukor
-          1 bögre 20 % os ecet
-          5 deka só
A recept ír még kaprot, és szemesborsot is, de nekem nem volt itthon bors, így helyette tettem koriandert és mustármagot.
A hozzávalókat összekevertem,  a 11 db üvegbe ennek a mennyiségnek kicsit több, mint a kétszerese ment . Hidegen ráöntöttem az uborkákra, az előzőleg kiforrázott kupakokkal lezártam, és az automatában 90 fokon 30 percig dunsztoltam.
Az üvegeket felcímkéztem utólag, jelöltem rajta a receptet, hőfokot, dátumot és hogy mennyi ideig dunsztoltam. Ez irányadó lehet jövőre, ha valamit változtatni akarok majd rajta.


2014.08.04.
Nyolc nap telt el, felbontottam egy üveggel, és az íze mennyei! Kicsit lehetne ropogósabb, de úgy tudom, ha tortát teszek bele, vagy meggyfa ágacskát, akkor  nem puhul meg  az uborka, jó ropogós marad. Legközelebb kipróbálom.(Haha , tortát írtam, és tormát akartam! )Tehát helyesen: Torma.

1 megjegyzés:

  1. Én is éppen "uborkáztam" a héten. Raktam kovászosat is télire, meg eceteset is. Ugyanígy dunsztoltam őket, mint te. Tavaly is így csináltam, és nagyon bevált.

    VálaszTörlés