2014. július 27., vasárnap

Mai ebédünk: töltött csirkecomb uborkasalátával, tört krumplival


Ma reggel korán keltettem a lányomat, Brigittát (9 óra. de szünidő van:), hogy kísérjen el engem a piacra. Félidőben már biztosan meg is bánta, hogy velem jött, hiszen egyre nehezebb lett a kosár, a szatyor, amit az autóig cipelnünk kellett. Vettünk dinnyét, aztán megint dinnyét, barackot, majd megint barackot és megint barackot. Amikor megálltam egy újabb gyönyörű, zamatos gyümölcs előtt, hallottam Brigitta fortyanását, hogy ugyan már, elég lesz anya. A biztonság kedvéért vettem még uborkát is, hiszen a befőzőautomatám ott áll üresen, most csemege uborkát fogok befőzni. De ez a következő téma lesz, ma a mai ebédünkről fogok írni.  Amint hazajöttünk a piacról, nekiláttam, hogy elkészítsem az ebédet.
Elővettem a csirkecombokat.Ahogy szemügyre vettem, láttam rögtön, hogy két jobbos és két balos csirkecombot kaptam:)))) Alaposan megmostam, majd elkészítettem a tölteléket, amit majd a csirkecomb bőre alá fogok tölteni.
Töltelék: 2 db zsemle, kevés petrezselyem, só, bors, pirosparika,delikát,  2 db tojás. A zsemléket vízbe áztattam, kinyomkodtam, majd a többi hozzávalóval elkevertem.  A csirkecomb bőre alá betöltöttem. Letakartam a tepsiben alufóliával, majd 150 fokon, légkeverésen megsütöttem. A végén eltávolítottam róla a fóliát, hogy a bőre is szép, piros ropogósra süljön.
Uborkasaláta: 
Az uborkákat meghámoztam, legyalultam, majd sóval elkevertem. ezután kinyomkodtam a levétől. Elkészítettem a salátalevet: Kevés ecet, én ízlés szerint  tettem bele, kevés cukor, egy gerezd reszelt fokhagyma, kevés tejfel és pirospaprika. Ebbe tettem az legyalult uborkát, és jól behűtve tálaltam.

A tört krumpli végül nem készült el, mert a családom hamarabb hazaért , és nekiláttunk a csirkecombok elfogyasztásának. Egy gyors fotó azonban készült, amit most itt megmutatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése