2014. szeptember 15., hétfő

Bio almalé tartósítása befőzőautomatával




Van a kertben egy olyan almafánk, ami zöld almát terem.
Mivel nem volt permetezve, nem túl szép almák teremtek rajta. Mindegyik felszíne fekete pöttyös. Nem kukacos, de fekete pettyek csúfítják az almák felszínét. Az íze viszont nagyon finom.
Gondoltam, almalevet készítek belőle. Még tegnap leszedtem a fáról, egy láda lett tele. Ma délután, amikor hazaértem négy óra körül, még egyéb bokros teendőimet intéztem, így csak este tudtam nekiállni a hámozásnak.
Gerezdekre vágtam, majd leturmixoltam. Kevés vizet tettem hozzá, ezt is csak azért, hogy a turmixgép motorját ne terhelje meg, majd minden liter léhez 2 evőkanál cukrot tettem. Ezt a pépet megkóstoltattam a gyermekeimmel. Nagyon húzták az orrukat, nem is tudtam először, hogy miért. Aztán rájöttem, ebben a formában nem szeretik, csak leszűrve. Ezért leszűrtem, üvegekbe töltöttem. Most használtam először a koronazáró eszközt, azaz a kupakolót, a sörös és a bomba energiaitalos üvegekre szépen rá tudtam tenni a  kupakokat. 80 fokon, 30 percig dunsztoltam.
Ez az almalé tényleg bio, hiszen az alma sem volt permetezve, és az üvegekbe sem került tartósítószer.

PS: A szőlőlevet ugyanígy tettem el, 80 fokon 30 percig, de abba nem tettem sem vizet , sem cukrot. Egy üveggel felbontottam, az íze fantasztikus. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése