2014. szeptember 10., szerda

Sertéspörkölt tartósítása befőzőautomatával



Amikor megvásároltam a befőzőautomatámat, bizony én megfogadtam, hogy készételt nem fogok tartósítani vele. Csupán a befőttek télire való elrakását akartam megkönnyíteni vele.
Azonban engem sem hagyott nyugodni a lehetőség, hogy kipróbáljam, így 3 kg sertéshúst vettem, ezt készítettem el pörköltnek. Bőséges hagymaágyon kezdtem el főzni. Ízesítéssel is teljesen úgy jártam el, ahogy a mindennapokban a pörköltet szoktam készíteni. Kihűlés után üvegekbe szedtem, és  100 fokon, 100 percig dunsztoltam.
Mehet a polcra.  Majd előveszem, vizsgák, munka, vagy szakdolgozatírás közepette,  amikor nem lesz időm a főzésre. Csak egy kis tésztát kell kifőzni hozzá. Azt mondják, hogy íze még jobb lesz, mint a frissen készülté, mert összeérnek benne az ízek. Jelenleg az automatában hűlnek az üvegek, hét darab 720 ml-es üveggel lett tele. Majd készítek róla fotót .Legközelebb halászlét fogok tartósítani.

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Először is nagyon jó a blogod, jó kis recepteket találtam, most már talán tortát is merek majd készíteni :)
    Így ismeretlenül szeretném a segítségedet kérni, természetesen csak ha nem gond. Egy ideje szemezgetek a befőzőautomatával, sok mindent szoktam befőzni, elrakni (a blogomban megnézheted). Olvastam, hogy van a facebook-on egy ilyen csoport de egyszerűen nem találom (befőzőautomatások, tán ez a nevük), ha jól gondolom te is benne vagy a csoportban. Szeretnék bejutni és beszélgetni ott az emberkékkel, hogy pár dolgot megtudjak erről a gépről, hogy tényleg megéri az árát. Most elkezdtem rá gyűjteni, szerintem jövőre már meglenne a gép.
    Ha te is ebben a csoportban vagy megtennéd, hogy segítel bejutni oda?
    Ha túl tolakodó lennék akkor előre is bocsánatot kérek. Köszönöm, hogy elolvastad!

    VálaszTörlés