2014. november 22., szombat

A beigli


Előrebocsájtom, hogy a recept nem saját kútfőből van. Egy gasztroblogger társam honlapján olvastam, nevezetesen a Dina világa című blogban. Rögtön kedvet kaptam az elkészítéséhez, hiszen közeledik a karácsony, segít az ünnepekre ráhangolódni, de épp ideális süti ,segít elviselni  a hideg napokat.
Mostanában kevés időm van a blogírásra, hiszen az egyetemen kezdenek besűrűsödni a tennivalók, beadandó dolgozatok, kutatási terv, power point bemutatók, közeledik a vizsgaidőszak, így éppen tanulás közben kis lazításként kalandoztam el a szóban fogó blogra.Ráadásul  elkezdtem a patchworkozás gyakorlati megvalósítását is, egy babatakarót varrok.
Elkészítés menete:  
30 deka margarint és 15 deka zsírt elmorzsolunk  1 kg liszttel, majd belekeverünk két tojást, csipet sót, 3 dl  langyos tejben elkevert cukrot, 2,5 deka élesztőt. Ezt a kenyérsütő gépben kidagasztottam, majd nylon tasakban a hűtőbe tettem A recept azt írja, hogy egy napot pihentetni kell. Az én tésztám két napot is pihent, mert nem értem rá befejezni, mert iskolából későn értem haza. 

A töltelék:
40 deka diót ledaráltam, hozzákevertem 2,5 deci tejben feloldott 30 deka cukrot, hozzáadtam egy citrom levét és héját. (ez 3 rúdra lesz elég,ugyanezt elkövetem mákkal is). A dió mennyisége nekem teljesen jó volt, de mák csak 20 deka volt itthon. Ez a húsz deka pedig teljesen elég volt, több nem is kellett,  az eredeti recept abból is 40 dekát ír.
A tésztát hagyom kiengedni szobahőn, majd kinyújtom, hat lapot formálok belőle. Betöltöm a beigliket.
Ezután tojássárgájával lekenem hosszában a rudakat, és hagyom száradni.
Ha a sárgája teljesen megszáradt, tojásfehérjével keresztben le kell kenni a recept szerint. Hurkapálcával megszurkáljuk, majd 170 fokon sütjük.
Kicsit lapos lett, valószínűleg azért, mert plusz egy napot pihent a hűtőben, de az íze nagyon finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése