2015. augusztus 3., hétfő

Rakott krumpli akokidli módra


Hozzávalók:
-  kb. két kiló burgonya
- 1 nagy tejfel
- füstölt pulyka kolbász
- 10 db főtt tojás
- ízlés szerint só, delikát

A krumplit meghámozom, és egészben odateszem főni. Régebben mindig főzés után hámoztam meg, de rájöttem, hogy ugyanolyan finom így is, és utána nem kell bajlódni a meleg krumplihéjjal. Vigyázzunk, nehogy túlfőjön, mert akkor nehéz belőle karikákat szeletelni. A kolbászt ledarálom, és kevés olajon megfuttatom.
A megfőtt krumplit felszeletelem, és lerakok egy sort belőle jénai tálba.Megszórom sóval és delikáttal.  Erre teszek egy sor szeletelt tojást.A tojás tetejére borítom az olajon megfuttatott darált kolbászt, majd a tejfel felét terítem rá egyenletesen. Minderre mg egy ugyanilyen sort teszek. Legfelülre krumpli kerüljön. Néha el szoktam ettől annyiban térni, hogy a darált kolbász mellett teszek még pluszban karikára vágott füstölt vagy egyéb kolbászt.  180 fokon sütöm a sütőben. Bármilyen savanyúság jó hozzá, én most céklával és savanyú uborkával tálalom.Ma ezzel várom gyermekeimet, akik Pestről jönnek haza tesólátogatóból.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése