2016. március 19., szombat

Húsvéti fonott kalács

Nagyon szeretek sütni -főzni, családom örömére. Ha nem torta, akkor valami más készül a konyhámban.A legtöbbször hirtelen felindulásból követem el süteményeimet, finomságaimat. Gyakran előfordul, hogy meglátok egy receptet, és belső kényszer sürget, hogy ezt nekem azonnal meg kell sütni. Kenyeret már sütöttem, így ma egy húsvéti kalács receptjén akadt meg a szemem. Ilike konyhája tette közkinccsé, s szemléletes fotókat is mellékelt a kalács fonásához.
Hozzávalók:

- Fél kiló liszt
- 1 mokkáskanál só,
- 2,7 dl tej,
- 2 dkg élesztő
- 1 nagy tojás
- 2 kanál cukor
 - fél deci olaj
Az eredeti recept javaslata alapján tettem bele pici rumot, reszelt citromhéjat és vaníliás cukrot.

A hozzávalókat a kenyérsütő géppel kidagasztottam, majd egy óra kelés után 8 kis cipóra osztottam.
Ebből az adagból két darab 4 fonatból álló kalács lett. A cipókat kis  rudakká formáltam, és megfontam,  következőképpen: A 4 kis rudat egymás mellé tettem, felül összenyomtam kicsit, majd a külső szálakat a belső rész felé tettem, úgy hogy keresztezze egymást a két belső szál. A kész fonatot megkentem tojás és tej keverékével.

180 fokon sütöttem ki. A kisült kalács kicsit csalódás volt, alakra nem felelt meg az elképzelésemnek. De első alkalommal sütöttem, így tovább próbálkozom. A konyhában azonban csodás, finom vanília-citrom- kalácsillat terjeng.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése