2016. március 3., csütörtök

Teljes kiőrlésű, félig tönkölylisztes, félig búzalisztes kenyerem, részben Limara receptje alapján


Tovább kísérletezgetek a kenyérsütéssel. Nem hagyott nyugodni az a tény, hogy nem lett cserepes  a kenyerem. Kérdezgettem egy Facebook csoport tagjait, akik a kenyeres csoportban vannak, hogy mitől lesz szép cserepes  a kenyér. Nem tudta senki, több tényező együttállását emelték ki. Én viszont ma megsütöttem és rájöttem a titok nyitjára.
Limara receptje alapján sütöttem a kenyeret, annyiban azonban eltértem tőle, hogy fele tönkölylisztet -fele búzalisztet használtam.
Az első két kenyeremet csak éppen , hogy megcsaptam egy kis vízzel, nem volt olyan spriccelő berendezésem, amivel a száraz ruhát szokták belocsolni vasalás előtt. Ma vettem egyet. A forró sütőből kivéve alaposan belocsoltam a kenyeret, és íme,láss csodát, itt  a cserepes kenyerem. Nagyon örülök neki.
A gyerekek kérdezgetik, mi ez egy újabb hobbi? Nem esik messze a torták világától.
Készítettem még egy nyuszitortát is,  a gyermekem iskolai osztálya részére. Tortanap lesz az iskolában.. A tortalapot és díszeket is vittem, amit ők fognak elkészíteni. A nyuszitorta csak ráadás, hogy mindenkinek jusson egy kis édesség.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése