2016. március 13., vasárnap

Tejmentes almáspite és a csoki ízű kutyatorta


Egyre több az ételallergiás beteg. Sajnos a mi családunkban is aktuális lett, így ma tejmentes almáspitét készítettem.
Hozzávalók:
- 15 deka zsír
- 50 deka finomliszt
- 7 deka porcukor
- 1 sütőpor
- 3 tojás

A zsírt elmorzsolom a liszttel, hozzáadom a porcukrot, a liszttel elkevert sütőport,a 3 egész tojást.
 A töltelékhez az almát lereszeljük, cukorral és fahéjjal ízesítjük, majd kis lángon megdinszteljük. Én befőtt reszelt almát használtam, amit a befőzőautomatámmal, tartósítószer nélkül főztem be.
A tésztát két egyenlő részre osztottam. Nekem könnyebb, ha sütőpapírra téve nyújtom ki, így nem szakad, egyszerűen át lehet fordítani a tepsibe. Az alsó lapra simítom az almás tölteléket, majd erre kerül a másik lap. Tetejét villával megszurkáltam, és 170 fokon sütöttem ki.
Ezzel egyidejűleg egy kutyus torta is készült a konyhámban, csokis töltelékkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése