2016. június 12., vasárnap

Bébiétel tartósítása befőzőautomatával


Cseperedik a pici unokám, már eszi a főzelékeket is. Így arra gondoltam, készítek bébiételt neki. Vettem kicsi 220 ml-es csavaros üvegeket. Először bébiételes üvegekbe gondoltam eltenni, de olvastam valahol, hogy az automata lelöki a fedőt róla, és celofánnal együtt működik csak. Ezért nem akartam ezt a megoldást.
Érik a cseresznye a kertünkben, így a férjem szedett a fáról. Alaposan megmostam, leturmixoltam. Nem tettem bele sem tartósítószert sem cukrot.
Ezzel egyidejűleg karfiolt tettem el neki. Néhány napja találtam egy receptet hozzá, így eszerint készítettem el. Nagyon finom lett. A karfiol receptje a következő:
Karfiol-rizzsel, petrezselyemmel:
650 gr karfiolt az Ella kuktámban pároló programon megpároltam, 3 deka rizst az 1 ek. petrezselyemmel, és egy kávéskanál olajjal ugyancsak az Ella kuktában rizs programon megfőztem. Igaz, én ennek négyszeresét készítettem el.  Leturmixoltam. Lehet tenni hozzá kevés főzőlevet, ha túl sűrű lenne. Kis üvegekbe tettem, majd a befőzőautomatámban 100 fokon 120 percig automatáztam. A cseresznyét 30 percre tettem 90 fokra. Ha kihűl, mehet a spájzpolcra.
Készítettem üvegcímkéket is, melyen szerepel az üveg tartalma is. 
Már csak el kell szállítani Budapestre:) Remélem, ízleni fog neki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése