2016. június 24., péntek

Karfiol tartósítása


A befőzőautomatámat ma újra elővettem. A piacon vásároltam 7 nagy fej karfiolt.  Receptet keresgéltem hozzá a neten. Kettőt is találtam. Lehet, hogy nem a legjobbat választottam. Majd a télen kiderül. Ha kicsit érezni fogom az ízét az ecetnek rajta, akkor legközelebb a másik recept szerint teszem majd el.
Az én általam felhasznált recept:
A karfiolt forró , lobogó vízbe teszem, és kb egy perc múlva ki is veszem. (Blansírozom)
Egy literes üvegekbe teszem, majd minden üvegbe tettem egy kávéskanál sót, egy késhegynyi ascorbinsavat, egy ek. tíz százalékos ecetet. Vízzel felöntöttem, az üveget lezártam, majd 100 fokon 45 percig automatáztam.

Ha ez a recept nem jön be, jövőre kipróbálom a "Kenyércsücsök " blogban olvasott receptet, miszerint két-három percig blansírozni kell sós vízben, majd lehűteni. citromsavas, sós vízben egy órát áztatni. Üvegbe rakva, vízzel felöntve, 100 fokon 60 percig automatázni. Minden ízesítés nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése