2017. január 8., vasárnap

Kifli újragondolva


A recept egy olyan kifli elkészítését mutatja be, ami másnap is omlós, friss marad. Ezúttal egy másik receptet választottam, kipróbálásra, de az előző kiflivel is nagyon meg voltam elégedve.
Hozzávalók:
- 50 deka liszt
- 50 gr tejfel
- 2 dl tej
- 1 dl víz
- 10 gr só
- 2 deka élesztő
Elkészítése:
A vizet, tejet ,tejfelt összekeverjük, mikróban kicsit meglangyosítjuk. A lisztet összekeverjük a sóval, élesztőt belemorzsoljuk, majd kézzel, vagy a kenyérsütő gépben kidagasztjuk. 2-szer 10 percig dagasztottam vele. Ezután lisztezett deszkán kerek lapra nyújtottam. Ezt a kerek lapot nyolc részre vágtam, egyenként a vastagabb résztől kezdve a kis háromszögeket feltekertem jó szorosan. Megkentem langyos tejjel, 10 percet újra pihentettem,majd alsó felső sütésen 200 fokon kisütöttem.Kb. 20 perc a sütési idő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése