2015. július 12., vasárnap

Greece 2015

Éjszaka hazaérkeztünk a nyaralásból. Felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk.( Az élmények nem a szállásadóknak, kiutaztatóknak köszönhetők)Nagyon fárasztó volt az út, fárasztó a külön szervezésben választott fakultatív kirándulás, de megérte.
Leírnék néhány szösszenetet a nyaralásról. Olypmic Beach egy kis nyaralófalu.  Koszos a tenger vize, a színe is fakó. Erről nem is vettünk tudomást a zsúfolt tengerparton, hiszen nekünk nincs tengerünk és nagyon elvarázsolt minket a táj. Majd akkor döbbentünk rá, hogy nem ez a tenger igazi arca, amikor ellátogattunk Skiathosra. Skiathos egy zsebkendőnyi sziget az Égei-tengerben A tenger színe ott aquamarin.Mindössze 400 méteres a repülőgép felszálló pályája. A sziget másik felén fürödtünk a hangzatos Koukounaries beachen, (Kukunaries)  A parton óriási kaktuszok, fügefák, banánfák magasodnak.Egy öbölszerű részben kis sihederek szülői felügyelet nélkül ugrándoztak a pallóról a mély vízbe, majd  úszkáltak hol itt, hol ott felbukkanva a víz alól.A hajón metaxa parti keretében a népszerű görög zenét hallhattuk , táncoltunk a személyzet tagjaival a görög zenére, igazán jó hangulatban telt a több, mint két órás hajóút. Készült közös fotó a hajókapitánnyal is.Utunkon elkísértek a sirályok.Az El Gréco restaurantba ne menjetek, mert közel 30 euróért szörnyű étket tettek elénk. A sült krumpli finom volt, viszont a mellé sajtszósznak csúfolt gombás förtelemnek, az odaégett mellfilének, és a legalább két napja lereszelt sárgarépa- káposzta kombónak(ráadásul se só se ecet rajta) szörnyű volt az íze.
Egyik nap ellátogattunk gyalog a szomszéd nyaralófaluba, Paráliára, ahol kicsit nyüzsgősebb az élet, de sok különbség nincs a két üdülőfalu között.
A görög élet lazább a magyarnál.  A délutáni szieszta miatt a társasági élet este kezdődik, mindig éjszakába nyúlik.Este 11 kor óvodáskorú gyerekek rohangáltak a házak között. Éjjel fél tizenkettőkor a kirándulásból jöttünk haza, alig éltünk a fáradtságtól, a parton pedig ezernyi ember nyüzsgött.  A ruhák kiteregetve  az alacsony kerítések mentén, illetlen kezek nem érintik azokat, nem úgy, mint itthon, hiszen a lezárt udvarról is lába kel mindennek.  Megengedett nyilvános helyen a dohányzás, nem tiltott a plakátragasztás sem a fehérre mázolt fák törzsére.  Láttunk 14 éven aluli gyermeket keményen dolgozni a gyroszosnál , láttunk Adidas márkajelzéssel ellátott árut, rossz silány anyagból- ott senki nem ellenőrzi?Amikor a gyroshoz nem kértünk üdítőt, a tulajdonos 3 pohár vizet hozott nekünk.  A szomszédos templomban hol közös ima folyt, ami messzire elhallatszott, hol pedig koncertnek adott helyet, ami szintén éjfél utánig tartott. A kóbor kutyákat senki nem szedi össze, a nyaralók etetik őket, ha pedig még éhesek, önkiszolgáló módon keresgélnek a kukákban. Szinte minden udvar úgy van elkészítve, megtervezve, hogy az a nyaralók kényelmét szolgálja, kis falikutak, szobrok sorakoznak az itt lévők nagy örömére. A bazársoron kirakott és árult ruhák kissé elavultak, az itteni piacon sokkal különbek vannak. Lehet vizi alkalmatosságot bérelni, de akár quadot, autót, kerékpárt vagy 4 személyes lábbal hajtható kis járműt is. A bakery ,a supermarket , a sok-sok utazási iroda is 23 óráig nyitva tart.
Ami szintén szembeötlött azonnal, hogy szinte minden ház tetején napelemek vannak, solar tartállyal, de a szántóföldön is nagyon sokat láttunk. Hogy ez mi célt szolgál,mármint a szántóföldi napelem,nem tudom, ha valaki tudja, kérem mondja meg.
Mindent összevetve mi is szerelmesek lettünk e mediterrán országba, de ha minden úgy alakul, akkor legközelebb valami szebb helyen foglalunk szállást.  A szállással csak annyi gondunk volt, hogy meleg víz rendszeresen,a hideg víz pedig többször el volt zárva. Wifi csak a lépcsőházban volt. Mondjuk ez arra volt jó, hogy összehozza a társaságot, de ha nomád pásztorkodásra fizetek be, csakis akkor szeretnék ilyen nyaralást élvezni.