2016. augusztus 19., péntek

Ételízesítő és bolognai ragu befőzőautomatával eltéve,

Életünk során nagyon sok tartósítószert elfogyasztunk. Mióta megvásároltam a befőzőautomatámat, azóta ennek töredéke kerül elfogyasztásra a családunkban.
Most a delikátot szerettem volna kiváltani házi készítésű ételízesítővel. A befőzőautomatások csoportban Rékasi Judit által feltöltött receptet hazsnáltam fel.

Ételízesítő házilag:
Hozzávalók:
- 1 kg sárgarépa
- 1 kg fehérrépa
- 1 kg paradicsom
- 1 kg paprika
- 1 kg hagyma
- 1 kg karalábé
- 1 kg zeller
- fél kg fokhagyma
- fél kg só
- kelkáposzta egy fejj, zellerlevél, és egy csokor lestyán, ezt a Metróban vásároltam cserepes növényként.
A hozzávalókat ledaráltam a robotgépemmel, jól összekevertem, üvegekbe tettem, és 95 fokon 40 percig automatáztam.

A másik étel, amit elkészítettem, az a Bolognai ragu, ezt is automatáztam. Ezt a receptet is a befőzőautomatás csoportban találtam, a recept tulajdonosát sajnos nem tudom.

Bolognai ragu:
Hozzávalók:
- másfél kg sertéscomb darálva
- másfél kg marhacomb darálva
fél kg vöröshagyma
- fél liter olaj
- két fej zellergumó
- 6 db nagyobb répa
- só
- 3 dl vörösbor
- 1 kg paradicsom

A zöldséget ledaráltam a robotgéppel, ezt a fél liter olajon megdinszteltem, egészen addig, amíg a térfogata a felére csökkent. Utána belekevertem a 3 kg darált húst. Lassú tűzön, kevergettem, míg kifehéredett. 3 ek. sót tettem bele, majd felöntöttem 3 dl. vörösborral.  Később egy kg paradicsomot tettem bele. lassú tűzön kb. 3 óráig főztem. Forrón üvegekbe tettem, és automatáztam 100 fokon 120 percig. Felhasználáskor keverek hozzá még paradicsomot, és mehet a pizzára, makarónira, egyéb ételekre .

Közelmúlt tortái:

Barca torta:


Amikor nagypapa ultizik:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése