2016. szeptember 10., szombat

Körtelé Albert unokámnak


A mai napon megérkezett a tegnap rendelt lé és szörpfőző edényem. A kertben terem egy kevés gyümölcs és az nagyon bio nálunk, mert nem sokszor van permetezve. Így szépséghibás gyümölcsökből tudok készíteni finom gyümölcsleveket.  Ezúttal Albert kis unokámnak készítettem körtelevet. Bár a körtét vettem, mert nekünk csak pár szem termett az idén a kertünkben. A léfőző edény használata rendkívül egyszerű. 3 részből áll. Az alsó edénybe kell tenni a vizet. A felsőbe kerül a gyümölcs és a középsőbe folyik le a nedű. A kis kerti konyhámban tettem oda a tűzhelyre.A léfőző edényből egyenesen a kis üvegekbe csapoltam. Bár azt írja  a léfőző edény használati utasítása, hogy az így nyert gyümölcslé steril, nem kell automatázni, én mégis 80 fokon 20 percig dunsztoltam. Tartósítószer és cukormentes!!
Ha kíváncsi vagy a léfőző edényre, akkor megmutatom.A képet róla nem én készítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése