2014. augusztus 10., vasárnap

Kalocsai esküvői torta és a diplomaosztós torta





Kalocsai hímzéses iker-emeletes torta és  torta  diplomaosztóra

Az a megtiszteltetés ért, hogy régi ismerősöm fiának én készíthettem az esküvőjére a tortát. Kalocsai hímzéses tortát választottak erre a jeles alkalomra. 
A torta méretei : alsó torta  körülbelül 29 cm, felső kisebb pedig 22 cm volt.   Súlya a két tortának pedig együttesen kb. 18 kg .
Megosztom veletek a tortakrémek receptjét. 
Oroszkrém receptje: 1,5 tasak főzős vanília puding, 6 ek cukor , 6 dl tej, fél dl rum, mazsola, 3 dl tejszín felverve.  (a tejszínhabba Gála pudingot is tettem)
A pudingot megfőztem a tejben a cukorral, kihűtöttem, majd összekevertem a felvert tejszínhabbal, amibe Gála pudingot kevertem. A rumba előbb beáztattam a mazsolát, és így kevertem a krémbe.

Túrókrém receptje: fél kiló túró, 15 deka porcukor, 1 citrom leve és héja összekeverve, hozzáadni 4 dl tejszínt, amibe egy Gála pudingot keverek.
A túrókrém alá került saját készítésű tartósítószermentes  sárgabarack lekvár, és a túrókrém tetejére csurgatott, roppanós csoki , valamint sárgabarack is.

Mindkét krémből ennek a mennyiségnek a többszörösét készítettem, a torta nagyságának megfelelően.


És egy kép, ami már ott készült, nem a saját fotó:


A diplomaosztós tortát lányom párjának  a testvérének készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése