2016. április 6., szerda

Alstromelia készítése - hogyan készíts cukorból inkaliliomot ? Első rész.


Sokféle virágot készítettem már cukorból, mégis a kedvencem az orchidea lett, annak többféle változatát készítettem már saját készítésű cukormasszából. Természetesen lehet vásárolni cukormasszát, de meg lehet tanulni elkészíteni. Nekem mindig van itthon a hűtőszekrényemben, hiszen  a cukorvirág készítése nálam hangulat függvénye. Ha alkotó kedvemben vagyok, akkor csak előkapom, és készítek egy olyan cukorvirágot, ami éppen megihletett internetes barangolásom során. A cukorvirág készítéshez elengedhetetlen pár kelléket megvásárolni. Természetesen írtam már egyszer itt a blogomban, hogy én is úgy kezdtem, hogy szinte csak a drótot és a szalagot vettem meg, minden más kelléket helyettesítettem valamivel. Aztán amikor ráérzünk a cukorvirág készítésre, utána érezzük, hogy égető szükségünk van a további eszközökre is.
Most be fogom mutatni, hogy ehhez a virághoz milyen kellékek kellenek.
1. Virág kiszúró. Én azt vallom, hogy  a virágkiszúrót nem muszáj megvásárolni, hiszen akkor nagyon költséges lenne. Minden virágnak más az alakja, tehát amikor egy másfajta virágot akarunk készíteni, mindig meg kell venni a hozzá való kiszúrót. Én ezt úgy küszöbölöm ki, hogy az interneten kikeresem, hogy milyen a virág alakja. Ennél a virágnál pl: beírom a keresőbe hogy : gumpaste alstromelia cutter.
Ezt  a képet találtam.
Az alstromelia (inkaliliom)levelét kinagyítottam,papírra átrajzoltam(vagy nyomtatom egy wordl dokumentumban) .Majd kivágom, legjobb egy vékony kartonpapír.
2. Következő kellék egy erező tábla.Az erező tábla azért jó, mert a rajta lévő kis mélyedések helyet adnak a virágszirom drótjának.
Az erező tábla fotója sem saját, ezt találtam, bemutatom itt nektek.

3. Kis nyújtófa, ha lehet műanyagból, mert a fához könnyen hozzáragad a cukormassza. Nekem ezt egy műanyag vízvezetékcső helyettesíti, amit éppen akkorára vágtam magamnak.  Tökéletesen megfelel.

4. Golyós eszköz. Én ezt az e-bayról rendeltem, töredék áron jutottam így hozzá. Itt Magyarországon elég drágák a tortás eszközök. Én 2011-ben kezdtem el rajongani a cukorvirágokért, természetesen ma már azért olcsóbbak, mint amikor én vásároltam az eszközeimet.
5. Univerzális erező.
Ez az erező sokféle virághoz megfelelő.

 6.  Virágdrótok:
Ehhez fehér színű kell, mérete 24 illetve 26 os
Ez egy vékony virágdrót, ami vékony papírszalaggal van körbetekerve.
Be lehet szerezni online shopokban, valamint szintén az e-bayon.
7. Olló.
8. Virágdrót fogó.Ez egy olyan eszköz, amivel a virágszirom drótjait a megfelelő helyre tudom igazítani.
9. A szirmok szélét vékonyítani kell, ehhez megfelelő egy dekorgumi, vagy  ezt is vehetjük készen.
10. Virágszalag. Ebből többféle szín van, itt a levélzöldre lesz szükségünk.Ettől az halványabb színű)

11. A virágszirmok és levelek szárításához szükséges szárító , ehhez tökéletesen megfelel egy tojástartó, vagy kanál, én most ehhez az inkaliliomhoz tojástartóból eszkábáltam egyet, mert ez másfajta szárítást igényel. Holnap készítek róla fotót.

12. Ecsetek. (vékony és vastag)
13. Sziromfestékek. Ez is beszerezhető online shopokban, ez ehető, por alakú, ecsettel visszük fel a már megszáradt szirmokra. Jó, ha van többféle, mindig a virág fajtája határozza meg a színt.
Érdemes beszerezni előre sárgát,, zöldet lilát , stb, legalább kétfajta legyen egy- egy színből.
14. Egy lefűző nylon tasak . Ebbe tesszük a már kivágott szirmokat, itt csücsülnek addig, várnak a sorukra, amíg a drótot a közepébe helyezzük. Nem hagyja kiszáradni a masszát. A cukorvirágmassza hamar szárad.
15. Egy lefelé fordított csésze, ami alá helyezzük a cukorvirág masszát.Ez alatt nem szárad meg olyna hamar, amíg a többivel dolgozunk.
16. Egy olyan kis tollszerű eszköz, ami hasonlít a pizzavágóhoz, csak sokkal kisebb. Két végén kerek , éles szélű korong van, ezzel vágom ki a szirmokat, leveleket a cukormasszából a minta szerint.
Éssssssss, bemutatom a mai kenyerem:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése