2016. április 12., kedd

Részt vettem a 28. blogkóstolón


A 28. blogkóstoló sorsolásán a Sütök-Főzök című blog írója kisorsolta nekem a Tündérkonyha című blogot,ahol sokáig keresgéltem receptek után. Mindenképpen süteményt szerettem volna, bár két napja egy torta , tegnap pedig egy almás pite készült a konyhámban.
Végül a kakaós tekercsen akadt meg a tekintetem.

http://naploszeruseg.blogspot.hu/2011/12/kakaos-es-fahejas-csiga.html

Nagyon szép fotóval lett illusztrálva, olyan mindjárt beleharapnék hangulatom lett tőle. Bár este tíz is elmúlt, mire elkészültem vele, így a kóstolót holnapra hagyom.
Hozzávalók:
- fél kiló liszt
-2,5 dl tej
- 2 dkg élesztő
- 3 ek cukor
- csipet só
- 8 deka olvasztott vaj
-1 egész tojás, plusz egy tojás sárgája
A hozzávalókat a kenyérsütő gépemmel dagasztottam ki, az olvasztott vajat a végén adva hozzá kis adagokban.  A tésztát két részre osztottam,s mikor megkelt, mindkét darabot fél cm vastag négyzet alakúra nyújtottam. Meglocsoltam meleg vajjal, erre kakaót szórtam, és porcukrot. Feltekertem éppen úgy, mint egy mákos beiglit. Ezután másfél centis darabokra vágtam Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Itt még elidőzött egy kicsit, majd 170 fokon kisütöttem. A sütőből kivéve forró vaníliás tejjel locsoltam meg.
Köszönöm Tündérkonyha a jó receptet!

Ps: Bár utólag töredelmesen bevallom, hogy kifelejtettem belőle a tojást, mégis nagyon finom lett, reggelre egy puha, omlós kakaós süti lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése